Contingut de la pàgina principal
Feu clic per replegar
El curs té una durada de 23 hores repartides de la manera següent:
Teoria mòdul 1: el tractament en els textos universitaris | 2 hores |
Exercicis mòdul 1: adaptació de textos reals als criteris de la UPV
| 1 hora |
Teoria mòdul 2: convencions numèriques | 2 hores |
Exercicis mòdul 2: abreviatures, sigles i símbols, correcció de dates, hores i xifres en un formulari | 2 hores |
Teoria mòdul 3: ortografia | 2 hores |
Exercicis mòdul 3: ortografia | 1 hora i 30 min |
Teoria mòdul 4: morfologia | 2 hores i 30 min |
Exercicis mòdul 4: gènere i nombre, correcció d’un text de possessius, demostratius i numerals, exercicis mòdul 4: sobre l’alternança de formes (participis i infinitius) i de conjugació | 3 hores |
Teoria mòdul 5: lèxic | 1 hora |
Exercicis mòdul 5: doblets lèxics Ús del PDF de l’AVL per a fer exercicis de topònims valencians | 1 hora i 30 minuts |
Repàs final sobre adaptació i redacció de textos seguint els criteris de la UPV | 4 hores i 30 min |
TOTAL | 23 hores |
1. Els tractaments en els textos universitaris
1.1 El tractament personal
1.2 El tractament protocol·lari
1.3 El llenguatge igualitari
2. Convencions numèriques
2.1 Les dates
2.2 Les hores
2.3 Les xifres
3. Ortografia
3.1 L’apòstrof
3.1.1 L’apòstrof davant de les sigles
3.1.2 L’apòstrof davant de les abreviatures
3.1.3 L’apòstrof davant de essa líquida (s + consonant)
3.1.4 L’apòstrof davant de hac aspirada
3.1.5 L’apòstrof davant de paraules en cursiva, en negreta o entre cometes
3.1.6 L’apòstrof davant de noms propis introduïts per un article
3.1.7 L’apòstrof davant de xifres
3.1.8 L’apòstrof davant de símbols
3.2 L’accentuació
3.3 Les grafies tl i tll
4. Morfologia
4.1 Morfologia nominal
4.1.1 El femení de les paraules que designen professions
4.1.2 Plurals en -s/-ns
4.1.3 Plurals de mots acabats en -sc, -st, -xt i -ig 24
4.1.4 Els possessius
4.1.5 Els demostratius
4.1.6 Els numerals
4.2 Morfologia verbal
4.2.1 Alternança a/e
4.2.2 Alternança e/o
4.2.3 Participis amb alternança de formes
4.2.3.1 -it/-ert
4.2.3.2 -ngut/-nyut
4.2.4 Infinitius amb alternança de formes
4.2.5 Verbs incoatius
4.2.6 Alternança de les formes de l’imperfet de subjuntiu
4.2.7 Alternança de les formes del subjuntiu i l’imperatiu: saber i cabre
5. Lèxic 31
5.1 Doblets sinonímics o quasi sinònims
5.2 Els topònims
5.3 El nom de les universitats
6. Repàs final
Cada unitat didàctica s’estructura de la manera següent:
1. Guia del mòdul: on hi ha instruccions per a treballar cada mòdul.
2. Introducció: on es presenten breument els continguts del mòdul.
3. Desenvolupament dels continguts: és l’exposició teòrica de la normativa lingüística ortogràfica o lèxica, segons el mòdul.
4. Activitats autocorrectives: diverses activitats per a practicar els coneixements adquirits.
5. Resum: síntesi dels continguts del mòdul, generalment en forma de graella, per tal de facilitar-ne l’estudi.