Contingut de la pàgina principal

Feu clic per replegar

Segons el tipus de documents podem emprar dues persones.

a. Primera persona del singular

És el tractament que cal usar en documents administratius unipersonals: certificat, ofici, resolució, sol·licitud i informe.

       Exemples:

       Us tramet els documents que...
       Us comunique que demà...
       CERTIFIQUE: Que...
       Us envie la invitació...
 

b. Tercera persona del singular

Representa un predomini de l’objectivitat i dóna un to d’impersonalitat a l’escrit, ja que allunya la persona dels fets i estableix un distanciament entre qui escriu i a qui s’escriu: reflecteix un grau màxim de formalitat. Actualment s’empra quasi exclusivament per al saluda.

       Exemple:

       El director del Servei de Promoció i Normalització Lingüística saluda el president de la Generalitat i li fa saber que...

 

c. Primera persona del plural

Aquest tractament es fa servir per remarcar el valor col·lectiu del centre o departament que tramet el document més que el sentit individual de qui signa, però també s’usa en textos signats individualment per significar rellevància, elegància, modèstia (ofici, carta i sol·licitud).

       Exemples:

       Us trametem els documents que ens demanàreu...,
       Us comuniquem que pròximament...,
       El llibre que hem publicat...